Podaj hasło
    
CD Accord Sp. z o.o. English
e-mail
Firma Katalog Artyści Dystrybutorzy Kontakt Nowości
   
Katalog
< >






 Dzieła kameralne Ludwiga van Beethovena bez wątpienia należą do najważniejszych osiągnieć kompozytorskich w historii muzyki. Tym bardziej zadziwia fakt, że w polskiej fonografii znajdujemy niezwykle mało płyt poświęconych temu repertuarowi nagranych przez rodzimych artystów. Tę lukę próbuje zapełnić nagranie Sonat Beethovena z opusu 5 dokonane przez wiolonczelistę Jarosława Thiela i pianistkę Katarzynę Drogosz. Utwory te zajmują szczególne miejsce w historii muzyki: są pierwszymi sonatami przeznaczonymi na wiolonczelę, w których została zarzucona tradycja komponowania w oparciu o technikę basso continuo na rzecz w pełni opracowanej partii fortepianu i równorzędnej roli obu instrumentów. Rejestracja tych Sonat jest niezwykła także przez swój pionierski charakter – artyści grają na kopiach instrumentów historycznych w stylistyce wykonawstwa „historycznie poinformowanego”, co w przypadku repertuaru klasycznego jest wciąż na naszym rynku płytowym ewenementem. Dla Jarosława Thiela, dyrektora artystycznego Wrocławskiej Orkiestry Barokowej od lat związanego z Narodowym Forum Muzyki (wcześniej Filharmonią Wrocławską), będzie to fonograficzny debiut w repertuarze kameralnym – choć artysta ma w dorobku kilkanaście rejestracji płytowych jako członek niemieckich zespołów muzyki dawnej i dyrygent Wrocławskiej Orkiestry Barokowej. Publikacja tego nagrania z pewnością będzie ważnym głosem wzbogacającym panoramę życia muzycznego na naszym rynku fonograficznym – świadczy o tym ranga prezentowanego repertuaru, estetyka wykonawcza inspirowana stylistycznym wykonawstwem muzyki dawnej oraz dotychczasowy dorobek instrumentalistów firmujących tę produkcję.